Google Adwords jest bardzo ważnym narzędziem marketingowym. Pozwala nam na znalezienie bardzo wyszukiwanych fraz kluczowych. Może również pokazać nam statystki poszczególnych fraz i pozwoli wyszukać te, które najlepiej się sprawdzą. Powinien on być używany na różnych poziomach marketingu internetowego, jednak na początku naszej działalności jest on szczególnie ważny.

Nowy sklep internetowy — jak zacząć?

Dla nowych sklepów internetowych kampania Google AdWords jest wręcz niezbędna. Przy tworzeniu treści na nasze kategorie i podkategorie możemy zobaczyć, ile słów kluczowych będzie nam potrzebne. Narzędzie wyświetli również te słowa kluczowe, które przyniosą nam konwersje, co wpłynie na ilość wejść na stronę. Wykonamy także testową kampanię, co sprawi, że sprawdzimy treść jeszcze przed dodaniem jej na stronę. Z gotową listą fraz kluczowych możemy odpowiednio zoptymalizować naszą stronę www pod podniesienie sprzedaży w sklepie online. Tworzenie kampanii w Google Ads. jest kluczowe w sytuacji, gdy stawiamy swoje pierwsze kroki w sprzedaży internetowej, ale również doskonale sprawdzą się przy tzw. strategiach taktycznych, czyli przy wyprzedażach i wprowadzaniu nowych ofert.

Strategie taktyczne

Oprócz rozwijania już istniejącego sklepu internetowego możemy wykonywać krótkookresowe cele, np. aby zwiększyć sprzedaż lub wyświetlenia strony www. Takie strategie pojawiają się w momencie, kiedy chcemy wyrobić pewne cele marketingowe np. przed danym okresem (przykładowo Boże Narodzenie). Da to w rezultacie lepsze wyniki sprzedażowe, o ile dobrze dobierzemy strategię marketingową. Zyskamy przede wszystkim frazy kluczowe, które pozwolą naszym klientom szybciej znaleźć nasz sklep. Więcej podobnych strategii Adwords tutaj: https://carted.pl/oferta/kampanie-adwords/.

Branże sezonowe

Prowadząc firmę w branży sezonowej również musimy pamiętać o wykorzystywaniu odpowiednich strategii marketingowych. Jest to konieczność, jeśli chcemy w szybki sposób dotrzeć do targetu klientów. Tego typu kampanie prowadzi się wyłącznie przez maksymalnie kilka miesięcy.

Krótkoterminowa inwestycja w marketing internetowy Google Adwords pozwoli nam na bardzo dobre zoptymalizowanie treści pod SEO pasujące do krótkiej kampanii, która zapewni szybkie rezultaty. Szczegółowa analiza naszych potrzeb co do promowania produktów pozwoli nam dostosować pozycjonowanie pod konkretnych odbiorców. Klienci często w różnym okresie szukają innych fraz, latem będzie to np. biżuteria na lato, a przed Bożym Narodzeniem zestawy świąteczne, czy biżuteria na święta.