Jeśli stoisz właśnie przed wyzwaniem zaplanowania i stworzenia własnego potykacza, powinieneś koniecznie zapoznać się z naszymi wskazówkami. Postaraliśmy się zamieścić tutaj wszystkie najważniejsze odpowiedzi na nurtujące pytania. Podstawową wątpliwość budzi zawartość tablicy potykacza, która może zawierać samą grafikę, tekst albo łączyć obie te możliwości. Jednak nie w każdym przypadku sprawdzają się owe rozwiązania – sprawdź, co musisz zrobić i w jaki sposób, aby przyciągnąć do siebie jak najwięcej klientów.

Każda treść musi mieć znaczenie

Tworząc reklamę swojego sklepu, centrum obsługi czy jakiejkolwiek innej firmy, trzeba zastanowić się tak naprawdę, co chcesz przekazać swoim odbiorcom. Tutaj jeszcze warto wspomnieć o innej ważnej kwestii, a mianowicie określeniu kręgu zainteresowanych. Przykładowo posiadając piekarnię, będziesz próbował dotrzeć do wszystkich osób, które oczywiście je jedzą, ale przede do tych, którzy cenią sobie jakość jedzenia, pewne źródło i tradycyjne wypieki – to właśnie ostatnio dominuje na rynku. Z kolei prowadząc salon urody, informacje będą kierowane głównie do kobiet zapracowanych, lubiących dbać o siebie, ale dlaczego by nie wziąć pod uwagę również mężczyzn? Potraktuj to też jako pewnego rodzaju niszę, w którą może warto zainwestować?

Teraz wróćmy do znaczenia naszych treści na potykaczu kredowym. Jeżeli decydujesz się na wstawienie tekstu, musi on być dobrze przemyślany, aby nie znalazło się tam ani jedno słowo budzące wątpliwość, zniechęcenie czy znudzenie. To powinno zaskoczyć odbiorcę i go zaciekawić, dlatego warto korzystać z różnych metafor, porównań czy nawet słynnych powiedzeń, które można następnie mieszać i przekształcać na własne potrzeby.

Podobnie dzieje się z obrazem, który powinien pasować do reszty tekstu albo mówić sam za siebie. Jest to dość trudne, by jedna ogólna grafika bez treści potrafiła wyrażać dokładnie ten sam sens jak w przypadku tekstu, lecz jest to ciekawe doświadczenie i na pewno dużo korzystniejsze z punktu widzenia marketingowca. Większość przechodniów jest wzrokowcami – zwracają uwagę na kolorystykę, kształty i wówczas zaczynają działać mechanizmy skojarzeń. Warto móc się tym pobawić i spróbować zachęcić czymś innym jak zwykłą treścią. Jednak wszystko musi tutaj mieć swoje znaczenie, bo w przeciwnym razie nikt nie potraktuje Cię poważnie albo nie zrozumie Twojego przesłania.

Tekst na miarę Wisławy Szymborskiej albo Dawida Podsiadło

Powyżej porównaliśmy obu autorów tekstów z dwóch różnych pokoleń i innych światów, ale łączy ich na pewno jedno – umiejętne przesłanie. Oboje potrafili nawet w kilku prostych słowach przekazać prawdziwy sens wypowiedzi, która odnosiła się do poważnych i niekiedy wyniosłych kwestii. Jednak potrafili opisać to prostymi słowami, co było zrozumiałe dla każdego. Co więcej, każdy mógł odnaleźć w nich inne, własne przesłanie.

Właśnie od nich powinieneś się uczyć – twórz teksty krótkie, zwięzłe i na temat, ale spróbuj przekazać je w bardziej kreatywny i nieoczywisty sposób. Niech przechodni zastanowią się chwilę, uśmiechną, wejdą do środka, zapytają, czyli niech powstanie interakcja.

Spraw, by obraz przemówił

Zaprojektowanie jakiejkolwiek grafiki jest bardzo trudne, ponieważ trzeba wziąć tu pod uwagę wiele różnych czynników. Warto zainspirować się współczesnością, obecną sytuacją w Polsce i na świecie, wydarzeniami, zbliżającymi się okolicznościami itd. To właśnie codzienność powinna być źródłem tworzenia reklam, bo ma najbliższy kontakt z Twoimi odbiorcami. Grafika skutecznie przemawia do przechodniów, a zwłaszcza dobrze prezentuje się na potykaczach reklamowych restauracji, kawiarni czy barów. Jak wiadomo jeść można także oczami, a to przez żołądek trafia się do serca konsumentów – w przypadku branży gastronomicznej. Zatem dobrze jest to przemyśleć i obrać może inną strategię niż dotychczas.