Obok tradycyjnych rowerów coraz częściej klienci decydują się na wybór swoistej alternatywy, która ułatwia przemieszczanie się po mieście. Mowa tutaj o rowerach elektrycznych. Te jednoślady sprawiają, że miejska dżungla staje się dużo prostsza do pokonania. Podchodząc do tematu zakupu pierwszego roweru elektrycznego musimy jednak odpowiedzieć sobie na kilka kluczowych kwestii, które to zdecydują o tym jakiego sprzętu rzeczywiście potrzebujemy. Jeżeli zatem chcecie się dowiedzieć jak wybrać swój pierwszy rower elektryczny to zapraszamy do lektury.

Ilość dostępnych na rynku modeli rowerów elektrycznych oraz ich ceny mogą przyprawić mniej zorientowanych w temacie klientów o zawrót głowy. Wszyscy chcemy przecież wybrać model który będzie dopasowany do naszych indywidualnych potrzeb a jednocześnie nie zrujnuje naszego budżetu. Czynniki mające główny wpływ na cenę roweru elektrycznego to marka produktu oraz jego osprzęt ( mowa o hamulcach, amortyzatorach czy też przerzutkach ). Nie bez znaczenia na wydaną sumę będzie miał też napęd czyli użyty silnik i jego sterowanie.

Jak wybrać swój pierwszy rower elektryczny – poradnik

Możemy tutaj ogólnie wyróżnić dwa całkowicie różne rozwiązania obecnie dostępne dla klientów. Pierwsze czyli tradycyjny napęd, który został umieszczony w piaście koła lub też nowsze rozwiązanie czyli napęd centralny. W przypadku obu rozwiązań maksymalna moc silnika jaką możemy uzyskać to 250W ( wynika to z przepisów prawa ) a prędkość maksymalna do jakiej zdolny jest rozpędzić jednoślad silnik wynosi 25 km na godzinę.

Wybór danego napędu niesie ze sobą pewne konsekwencje. I tak jednoślady z napędem w piaście są zdecydowanie tańszym rozwiązaniem oraz dużo częściej spotykanym. Rowery wyposażone w ten typ napędu dostaniemy już w kwocie około trzech tysięcy złotych. Natomiast silniki z napędem centralnym to prawie dwukrotnie większy koszt zakupu.

Jak wybrać swój pierwszy rower elektryczny – poradnik

Czym jednak w praktyce różni się wybór danego napędu oprócz samej różnicy cenowej? Jak pokazują testy rower z napędem centralnym przewyższa ten z napędem w piaście wszędzie tam gdzie wymagane jest płynne wspomaganie – dotyczy to jazdy po górkach czy też bardzo nierównych nawierzchniach. Model z napędem w piaście jest więc mniej uniwersalny i sprawdzi się tylko w przypadku jazdy po równych, asfaltowych drogach.

Jak zatem widzicie to jaki rower elektryczny macie zamiar zakupić w dużej mierze zależy od jego zastosowania oraz zasobności waszego portfela. Do jazdy po mieście na krótkich odcinkach rower z napędem w piaście za około 3 lub 4 tysiące złotych będzie optymalnym rozwiązaniem. Jeżeli jednak chcemy aby nasz jednoślad posłużył nam również podczas jazdy po bezdrożach to musimy liczyć się z większą inwestycją i wyborem modelu wyposażonego w napęd centralny.