Facebook to bez wątpienia jedno z podstawowych narzędzi marketingowych. Niemal każda firma powinna posiadać specjalny profil. Samo założenie fanpage’a nie wystarczy. Należy wiedzieć, jak zarządzać tym kanałem komunikacji i co zrobić, by był ciekawy i przyciągający uwagę odbiorcy.

Zadbać o detal

Wiele osób uważa, że na Facebooku chodzi tylko o dobry content. Po części rzeczywiście tak jest. Tworzenie postów powinno być bardzo przemyślne. Przypadkowe treści mogą zniechęcić naszych fanów. Należy więc zadbać o interesujący tekst, wysokiej jakości zdjęcia i filmy. Dopiero takie połączenie daje nam większe szanse na sukces. To jednak nie wszystko. Zanim przejdziemy do publikacji postów, powinniśmy zadbać o całościowy wygląd fanpage.

Prace należy rozpocząć od miniatury i zdjęcia w tle. Do tej pierwszej możemy wykorzystać nasze logo. Pamiętajmy jednak, by przerobić je w taki sposób, aby bez przycięć mieściło się w wyznaczonym polu. Kwestia zdjęcia w tle jest bardziej rozbudowana. Powinno ono być związane z naszą firmą. W związku z tym, że logo zastosowaliśmy już wcześniej, tu możemy zdecydować się na wspólne zdjęcie pracowników, informacje o promocji, czy po prostu obraz ściśle związany z naszą marką, na przykład fotografię pracowni.

Kolejną ważna kwestią jest to, aby zdjęcie w tle regularnie zmieniać. Podczas świąt możemy stworzyć dedykowane grafiki lub animacje, a gdy akurat urządzamy wyprzedaż, baner na górze fanpage powinien o tym informować. Równie ważnym elementem jest dokładny opis naszej firmy. Zamieśćmy na profilu dane kontaktowe, godziny otwarcia, link do naszej strony www i innych kanałów społecznościowych. Nie zapominajmy o krótkim przedstawieniu działalności przedsiębiorstwa.

Pokazać światu

Kiedy nasz fanpage jest już właściwie uzupełniony, a treści na nim przemyślane i ciekawe, możemy przejść do następnego kroku. Jest nim reklama. Facebook daje nam naprawdę duże możliwości marketingowe. Wystarczy założyć Menagera Reklam, by w pełni korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji. Będziemy mieli tam możliwość dokładnego wskazania grupy docelowej, do której chcemy kierować przekaz, wybrania celu kampanii i oczywiście określenia budżetu. Co więcej, Facebook udostępnia nam także raporty pozwalające na sprawdzenie skuteczności kampanii.

Postawić na eksperta

Prowadzenie profilu społecznościowego może być nieco trudne, szczególnie dla osoby początkującej. Pierwsze kroki najlepiej skonsultować ze specjalistą. Dom mediowy to miejsce, w którym znajdziemy niezbędna pomoc i wsparcie. Eksperci pomogą nam stworzyć strategię działania i dopilnują, by wszystko przebiegało zgodnie z założeniami.