Maglownica przekładni kierowniczych jest bardzo ważnym elementem w każdym samochodzie. Nieprawidłowe działanie maglownicy może doprowadzić do tragedii – warto, w przypadku jakichkolwiek niepokojących symptomów od razu skorzystać z pomocy specjalistów.

Maglownica przekładni kierowniczych – co to?

Maglownica przekładni kierowniczych, najprościej mówiąc, jest odpowiedzialna za przekazywanie ruchów z kierownicy na koła samochodu. Usterki przekładni zazwyczaj nie pojawiają się z dnia na dzień, stopniowo zwiększają się, a kierowca w coraz mniejszym stopniu panuje nad autem. W takich sytuacjach należy czym prędzej skontaktować się ze specjalistami – zazwyczaj optymalnym rozwiązaniem okazuje się profesjonalna regeneracja maglownic przekładni kierowniczych.

Etapy regeneracji przekładni kierowniczych

Regeneracja przekładni kierowniczych składa się z kilku etapów, każdy z nich wymaga specjalistycznej wiedzy, umiejętności oraz oczywiście odpowiednich narzędzi i sprzętu.

Pierwszą czynnością, jaką wykonuje specjalista jest otwarcie maglownicy i umycie jej elementów w myjce ciśnieniowo-parowej. Bardzo ważnym krokiem, niestety przeprowadzanym tylko przez jedną firmę na rynku, jest sprawdzenie maglownicy wewnątrz – wymagane jest tutaj użycie endoskopu.

Następnym krokiem jest piaskowanie. Przeprowadzenie piaskowania umożliwia usunięcie starej farby oraz śladów korozji. Po zakończonym piaskowaniu, w celu usunięcia resztek piasku, elementy maglownicy ponownie trafiają do myjki. Gdy już wszystkie elementy są dokładnie wyczyszczone nadchodzi czas na szlifowanie – znajdująca się wewnątrz maglownicy listwa jest dokładnie szlifowana.

Kolejny krok to tulejowanie – tulejowanie polega na tworzeniu ze specjalnego materiału tulei ślizgowej wewnątrz maglownicy. Po tulejowaniu przeprowadzany jest proces galwanizacji na listwie zębatej maglownicy – dzięki galwanizacji jest ona na długi czas zabezpieczona przed korozją. Gdy już wszystkie powyższe czynności są wykonane, fachowiec przystępuje do doboru odpowiednich uszczelniaczy.

W końcu nadchodzi czas na przeprowadzenie testów i skontrolowanie czy wszystko działa jak należy.

Regeneracja maglownicy – koszt

Jaki jest koszt regeneracji maglownicy przekładni kierowniczych? Oczywiście wszystko zależy od danej firmy, możemy spotkać się z różnymi stawkami, średni koszt to wydatek z rzędu 400- 600 złotych. Na cenę ma miedzy innymi wpływ stan listwy zębatej – w sytuacji, gdy jest ona skorodowana, niezbędne jest przeprowadzenie procesu szlifowania oraz galwanizacji – o wymienionych procesach pisaliśmy powyżej. Szlifowanie oraz galwanizacja są najczęściej dodatkowo płatnymi usługami.

Na koniec

Wszystkich kierowców uczulamy – w przypadku jakichkolwiek problemów z przekładnią warto od razu skontaktować się ze specjalistą. Znajdziemy wiele specjalistycznych warsztatów, które zajmują się regeneracją maglownic w Kielcach (Avanti) oraz w innych miejscowościach.