Facebook to w dalszym ciągu najpopularniejsza platforma społecznościowa, powszechnie wykorzystywana przez firmy w celu prowadzenia kampanii marketingowych. Warto jednak posługiwać się również pozostałymi kanałami social media, dzięki którym można trafić do różnorodnych grup odbiorców.

Instagram

Serwis ten umożliwia dodawanie krótkich zdjęć i filmów, a także ich opisywanie oraz dodawanie linków. Platforma Instagram świetnie sprawdza się w celu budowania pozytywnego wizerunku firmy oraz bliskich relacji z klientami. Warto zamieszczać na niej bieżące relacje z życia firmy – np. udział pracowników w imprezach branżowych. Klienci zyskują możliwość nawiązywania kontaktu z firmą poprzez zamieszczanie komentarzy do publikowanych materiałów. Serwis ten jest świetnie przystosowany do działań marketingu internetowego, w tym zwłaszcza prowadzenia kampanii remarketingowych.

YouTube

Materiały video cieszą się dziś większym zainteresowaniem niż tradycyjne artykuły, zwłaszcza wśród młodych grup użytkowników. Serwis YouTube pozwala wykorzystać kilka metod social media marketingu. Można promować swoją firmę poprzez zamieszczanie reklam Adwords, np. w postaci banerów graficznych widocznych obok wyświetlacza. Reklamodawcy mają także możliwość zamieszczenia reklamy video – z możliwością jej pominięcia przez użytkownika YouTube lub bez takiej możliwości. Platforma YouTube sprzyja budowaniu własnej społeczności subskrybentów, pozwala na umieszczanie linków pod nagraniami, a także może być wykorzystywana do lokowania produktów – np. przez influencerów.

Twitter

Działanie tego serwisu opiera się na zamieszczaniu krótkich wpisów tekstowych, które można wzbogacić o linki oraz materiały graficzne. Treści zamieszczane na Twitterze z uwagi na limit znaków są treściwe i przemyślane. Platforma pozwala również tworzyć spersonalizowane kampanie reklamowe.

LinkedIn

Serwis LinkedIn jest pomocny zwłaszcza przy prowadzeniu kampanii marketingu internetowego B2B. Pozwala zaprezentować firmie własny profil, przedstawiać pracowników, pozyskiwać rekomendacje od klientów, a także budować sieci kontrahentów.

Umiejętne korzystanie z różnorodnych platform społecznościowych pozwala na dotarcie do potencjalnych klientów, a także podtrzymywanie relacji z nimi, warto więc prowadzić firmowe profile nie tylko na najpopularniejszym Facebooku.