Sprzedaż online rośnie dynamicznie z każdym rokiem, a graczy chcących uszczknąć dla siebie kawałek z tego wielkiego tortu nie brakuje. W poniższym tekście przedstawimy najważniejsze wady i zalety jednego z najbardziej popularnych typów oprogramowania dla sklepów internetowych w Polsce – PrestaShop.
Jakie są zalety sklepu online opartego na PrestaShop?
PrestaShop to oprogramowanie o otwartym kodzie źródłowym bogate w liczne funkcjonalności. Rozwiązanie e-commerce powstało w 2007 roku. Do jego największych atutów należy:
· dostępność w dużej liczbie języków – PrestaShop obsługuje aż 65 języków świata;
· łatwość obsługi – bez problemu odnajdzie się w niej także ten, kto dopiero startuje z własnym sklepem online;
· szeroki zestaw dodatkowych funkcji – pozwalający na personalizację i lepsze dopasowanie opcji do potrzeb;
· łatwość instalacji – Prestashop nie sprawia większych problemów w instalacji – plik można pobrać z oficjalnej strony internetowej;
· atrakcyjność pod względem finansowym – PrestaShop jest rozwiązaniem niedrogim; w końcu dostęp do kodu źródłowego jest bezpłatny;
· liczne dodatki – w dostosowaniu oprogramowania do własnych potrzeb służą liczne, płatne i bezpłatne, moduły Prestashop; w zależności od wybranych modułów, istnieje możliwość wdrożenia opcji kodów rabatowych, ochrony przed kopiowaniem treści na stronie sklepu, automatyzacji działań związanych z e-mailingiem i wielu innych;
· wygoda i prostota użytkowania – PrestaShop jest łatwy w obsłudze, a wiedza techniczna nie jest wymagana, aby uruchomić swój własny sklep internetowy; właściciel sklepu dysponujący minimalną wiedzą może z łatwością obsługiwać i utrzymywać stronę internetową;
· łatwa personalizacja – witrynę zakupową opartą na PrestaShop można w prosty sposób spersonalizować poprzez liczne ustawienia; pod tym względem oprogramowanie to jest bardzo elastyczne;
· bezpieczne płatności – kolejnym atutem Prestashop jest możliwość powiązania jej z wygodnymi bramkami płatniczymi, takimi jak Google Checkout i PayPal; każda z tych metod płatności jest bezpieczna, dlatego ani sprzedający, ani jego klienci nie muszą martwić się o poufność danych.
Największe wady Prestashop
Wśród najczęściej wymienianych wad PrestaShop, wskazywanych przez jej użytkowników, znajduje się jej mała skalowalność. PrestaShop świetnie sprawdza się w przypadku małych i średnich sklepów, jednak trudno rozwinąć ją w taki sposób, aby dobrze sprawdzała się do obsługi dużych platform sprzedażowych, na przykład ogromnych sklepów odzieżowych skierowanych do odbiorców z różnych krajów. Wówczas zdecydowanie lepiej sięgnąć po Magento.