E-commerce staje się coraz bardziej popularną branżą i coraz więcej osób decyduje się na prowadzenie biznesu przy pomocy internetu. Wirtualne sklepy stwarzają możliwość dotarcia do szerokiego grona klientów, bez względu na ich położenie geograficzne. Nie dziwi zatem, że powstaje coraz więcej rozwiązań dotyczących postawienia swojego sklepu, z którego mogą skorzystać młodzi biznesmeni. Sprawdźmy, jakie korzyści płyną z takiego rozwiązania.

Czym jest sklep internetowy na abonament?

Sklep internetowy na abonament (w modelu SaaS) to możliwość skorzystania z gotowych rozwiązań, stanowiących aplikację wraz ze wszelkimi niezbędnymi narzędziami, w zamian za płatności, które odbywają się w systemie ratalnym. Zobowiązania spłacane są miesięcznie, a wysokość kosztów zależy od wybranego pakietu. W takim modelu, użytkownik kupuje prawo do korzystania z oprogramowania sklepowego, jednak nie staje się jego właścicielem.

Oszczędność

Niskie koszty to zdecydowanie największa zaleta korzystania z tego typu formy prowadzenia biznesu internetowego. Oprogramowanie sklepów internetowych oferowane za miesięczny abonament generuje o wiele niższe koszty, niż zamówienie struktury sklepu, tzw. szytego na miarę, w firmie zajmującej się programowaniem. Sklep internetowy w modelu SaaS to często jedyna szansa na wystartowanie z własnym interesem. Forma taka nie wymaga dysponowania dużymi środkami finansowymi. W większości przypadków, przedział cenowy 50-100 zł miesięcznie za korzystanie z oprogramowania w pełni wystarczy.

Pełna gama narzędzi

Oprogramowanie sklepu udostępniane na abonament, jak w przypadku Sky-Shop.pl zapewnia użytkownikowi pełny dostęp do wszystkich potrzebnych narzędzi i funkcji. To nie tylko zbiór niezbędnych przycisków i rozwiązań, takich jak koszyk produktów itp., ale także możliwość pełnego korzystania ze wszystkich dodatków. Użytkownik zyskuje prawo do skorzystania z integracji swojego sklepu z innymi kanałami sprzedażowymi, jak np. Allegro, przez co znacznie zwiększa możliwość dotarcia do klienta i zwielokrotnienia zysków. Na uznanie zasługuje również fakt, że właściciele takiego oprogramowania oferują także wsparcie ze strony ekspertów, którzy pomogą rozwiązać wszelkie problemy techniczne, jakie wystąpią w strukturze czy funkcjonalności strony. Szata graficzna sklepu posiada wersję mobilną, tak żeby mógł on być wyświetlany również na urządzeniach podręcznych jak np. smartfon. To również zwiększa szansę na dotarcie do odbiorcy.