Wybór skryptu dla sklepu internetowego to kluczowa kwestia, która w dużej mierze wpływa na sukces biznesowy. Wiele zależy od tego, jakie cele sobie stawiamy. Jedną z najbardziej popularnych platform e-commerce jest Magento. Poznaj jej możliwości i sprawdź, czy to dobre rozwiązanie dla dużego sklepu.

Czego potrzebuje duży sklep internetowy?

Rozbudowany sklep internetowy to wieloetapowe przedsięwzięcie, w które zaangażowany jest cały zespół ludzi – od logistyków, przez marketingowców, po grafików i programistów. To właśnie ci ostatni mają najwięcej do powiedzenia w sprawach technicznych. Nawet najbardziej doświadczony programista nie zrealizuje w pełni swojego potencjału, jeśli nie będzie pracował na odpowiednim skrypcie. Żeby wybrać platformę e-commerce adekwatną do naszego projektu, należy uprzednio określić potrzeby i zadania. Duży sklep online musi mieć przede wszystkim rozległą i zarazem przejrzystą bazę produktów, pogrupowana na kategorie i podkategorie, z opcją filtrowanego wyszukiwania. Trzeba zadbać także o intuicyjną nawigację – prawidłowo zaprojektowany interfejs, szerokie możliwości komunikacji między klientem a sprzedawcą. Jeśli zależy nam na rozwijaniu działalności, przydatne będą różnego rodzaju wtyczki i dodatki wspierające promocję sklepu. Spójność, elastyczność i funkcjonalność to najważniejsze cechy naszego projektu.

Magento – popularna technologia open source

Jeśli zastanawiasz się, jaki skrypt sprawdzi się najlepiej dla twojego sklepu, warto zainteresować się, z jakich technologii korzystają inni przedsiębiorcy. Okazuje się, że na platformie Magento opiera się już co 10 sklep na świecie – zarówno w dziedzinie sprzedaży detalicznej, jak i hurtowej. Jest to oprogramowanie należące do tzw. ruchu open source, co oznacza, że nieustannie pracują nad nim tysiące programistów. Dzięki temu Magento jest regularnie modyfikowane, ulepszane i weryfikowane przez wielu użytkowników, a w razie jakichkolwiek problemów bez trudu można znaleźć wsparcie w ich rozwiązywaniu na forach dyskusyjnych. O zaletach korzystania z tego skryptu przekonali się już liczni sprzedawcy – na Magento zbudowano m.in. takie znane sklepy jak Fred Perry, Ford, Bjorn Borg, Liverpool FC czy Paul Smith. Jest to technologia powszechnie dostępna, także na polskim rynku internetowym.

Cechy charakterystyczne i właściwości platformy Magento

Ponieważ Magento jest platformą o wysokiej funkcjonalności, potrzebuje mocnego serwera i dobrze zorganizowanej administracji, ale tego wymaga też każdy większy sklep internetowy. Jeśli jesteś przygotowany na zbudowanie i dalsze rozwijanie tak zaawansowanego projektu, Magento niewątpliwie będzie w tym bardzo pomocne. Oprócz podstawowych funkcji typowych dla wszystkich skryptów, posiada także dodatkowe opcje analizy i raportowania, zarządzania produktami i płatnościami. Dobrze zintegrowany, wielopoziomowy system e-commerce jest niezbędny w prowadzeniu dużego sklepu online. Magento umożliwia również optymalizację pod kątem SEO i wdrożenie licznych rozwiązań marketingowych, co ułatwi ci pozycjonowanie twojej strony w wyszukiwarkach oraz zdobycie zainteresowania klientów. Warto podkreślić, że chociaż Magento jest wyjątkowo rozbudowaną technologią, to zarazem też bardzo przystępną i przyjazną użytkownikowi. Co więcej, istnieje nawet bezpłatna wersja oprogramowania – przetestuj na niej niektóre możliwości Magento i sam zdecyduj, czy chcesz pracować w tym skrypcie.