Spośród dostępnych na rynku opon do sztaplarek wyróżnia się przede wszystkim warianty pneumatyczne oraz pełne. W czym różnią się one od siebie pod względem budowy i właściwości? Jakie czynniki brać pod uwagę przy ich wyborze? Gdzie można uzyskać pomoc? Odpowiedzi na postawione pytania znajdziesz w niniejszym wpisie.

Opony pneumatyczne a pełne – różnice w budowie

Najważniejszą różnicą pomiędzy opisywanymi rozwiązaniami jest ich budowa. Opony pneumatyczne pod względem konstrukcji przypominają tradycyjne ogumienie samochodowe. Ich wnętrze wypełnia bowiem sprężone powietrze na identycznej zasadzie, jak ma to miejsce właśnie w przypadku klasycznego ogumienia. Opony pełne z kolei, nazywane również elastycznymi, są wypełnione w całości materiałem. Jaki wpływ różnice te mają na właściwości użytkowe i cechy produktowe? O tym poniżej.

Najważniejsze wady i zalety opon pełnych oraz pneumatycznych

Koła do wózków widłowych bazujące na oponach elastycznych są przede wszystkim niemożliwe do przebicia, a ponadto odznaczają się wieloletnią żywotnością. Oprócz tego zwiększają także swoją stabilność i zmniejszają opór toczenia podczas jazdy po płaskich podłożach. Z drugiej strony z uwagi na specyfikę budowy są jednocześnie droższe od swoich pneumatycznych odpowiedników oraz zapewniają gorszą od nich amortyzację. Dodatkowo ich wymiana najczęściej wymaga wykorzystania specjalistycznych, przeznaczonych do tego celu pras.

Co do natomiast wywołanych opon pneumatycznych, główne ich przewagi to wspomniane już wcześniej niższa cena oraz lepsza amortyzacja. Z drugiej z tych cech wynika możliwość przemieszczania się wózkiem po terenie poznaczonym licznymi nierównościami przy jednocześnie istotnie zredukowanym ryzyku uszkodzenia transportowanych ładunków. W tym miejscu warto także nadmienić, że opony pneumatyczne do sztaplarek dzielą się na dwa dodatkowe rodzaje: radialne oraz diagonalne. Te pierwsze charakteryzują się lepszą trakcją, ale za to relatywnie niską odporności na przebicie bocznych ścianek, natomiast te drugie gorszą trakcją, lecz bardziej stabilną i odporną na uszkodzenia konstrukcją.

Koła do wózków widłowych z oponami pełnymi czy pneumatycznymi?

Z wyjątkiem kilku specyficznych wyjątków dobór opon do wózków widłowych zawsze powinien być podyktowany indywidualną specyfiką danej sztaplarki oraz określonego środowiska roboczego. Podejmując decyzję w tym zakresie, pod uwagę należy wziąć przede wszystkim:

  • intensywność i charakter czynności wykonywanych za pośrednictwem widlaków,
  • typ terenu, po którym mają poruszać się pojazdy na co dzień,
  • ciężar, trwałość i rodzaj przewożonych ładunków,
  • częstotliwość korzystania z ogumienia,
  • koszt opon – pozycja wymieniona, jako ostatnia, ponieważ z uwagi na bezpieczeństwo i efektywność pracy, powinna być również jako ostatnia rozważana.

Do kogo zgłosić się po pomoc w wyborze ogumienia do wózka widłowego?

Mnogość czynników decydujących o wyborze konkretnych opon do sztaplarki może sprawiać niemałe trudności przy podejmowaniu decyzji. W takiej sytuacji warto zasięgnąć rady specjalizujących się w tym zakresie fachowców z czeladzkiej firmy Hurtopony. Realizowane przez wspomniany podmiot wsparcie doradcze jest rzetelne, w pełni kompleksowe, a przy tym nieodpłatne. Firma proponuje opony do wózków widłowych Michelin, Continental, Starco, Protector, Trelleborg, Mitas czy Solideal oraz wielu innych czołowych światowych producentów. Ogumienie z tego miejsca dostępne jest w niezwykle atrakcyjnych cenach, a przy zakupie przynajmniej dwóch sztuk dostawa realizowana jest gratis.