Każdy właściciel samochodu doskonale wie o tym, że bez względu na to, jak dba o swój samochód, prędzej czy później, na karoserii pojawią się rysy. Niektóre będą efektem długoletniego użytkowania pojazdu, a część zarysowań powstanie w wyniku uderzeń lub celowej agresji.

Korekta lakieru w warsztacie samochodowym

Istnieje wiele czynników, które mogą uszkodzić karoserię. Są to gałęzie, kamienie, drzewa i krzewy i oczywiście ludzkie ręce. Bez względu na przyczynę konieczna będzie korekta lakieru. Aby skutecznie i szybko zlikwidować rysy z lakieru karoserii, robiąc to na własną rękę, należy najpierw umyć karoserię i ustalić stopień uszkodzenia. W zależności od głębokości zarysowania należy wybrać sposób na korektę lakieru. Średnie odpryski i rysy, które nie docierają do metalu, można usunąć bez malowania.

Cały proces samodzielnego usuwania rys na lakierze nie zajmuje dużo czasu. Jeśli rysa jest niewielka, wystarczy 30-40 minut, aby ją usunąć. W jaki sposób? Wystarczy kupić w sklepie motoryzacyjnym specjalną kredkę w kolorze karoserii i zamalować rysę. Nie potrzeba więc żadnych igieł czy też wykałaczek. Do pozostałych środków usuwających rysy na karoserii należą:

  • pasty polerskie,
  • zestaw do regeneracji lakieru,
  • pigmenty na rysy i zadrapania,
  • środki chemiczne do usuwania zarysowań.

Jak widać środków jest całkiem sporo, więc można wypróbować nawet kilka z nich, by samodzielnie usunąć rysy i zadrapania przy niewielkim nakładzie finansowym. Niestety w sytuacji, kiedy rysy są zbyt rozległe i bardzo głębokie, wyżej wymienione środki mogą nie zadziałać. Wówczas trzeba będzie zostawić samochód u lakiernika samochodowego.

Jeśli nie ma się pewności, że można na własną rękę usunąć rysy z lakieru samochodowego, lepszym i korzystniejszym rozwiązaniem będzie skontaktowanie się z lakiernikiem samochodowym, który ma swój warsztat samochodowy, a więc i specjalny sprzęt, by kompleksowo usunąć wszelkie zadrapania i głębokie rysy na dużej powierzchni pojazdu. W przypadku poważnych uszkodzeń lakiernik może zaproponować całkowitą zmianę lakieru w pojeździe lub wykonanie długiego czyszczenia wszystkich istniejących rys. Każdy malowany element jest dość kosztowny. Czasami zamiast korekty lakieru klienci decydują się na wymianę całego elementu na nowy lub używany. Po przeliczeniu może okazać się, że np. wymiana drzwi w samochodzie będzie tańszym rozwiązaniem niż malowanie całej powierzchni. Wybór oczywiście należy do klienta. Tak czy inaczej ma on wybór i sam zdecyduje, co będzie lepszym rozwiązaniem, zwłaszcza pod kątem finansowym.

Zainteresowany? Zapraszamy: korekta lakieru Białystok