Dlaczego projektowanie witryn sklepowych jest ważne?

Reklama wizualna jest niezwykle ważna. Nikt nie może pominąć tego elementu otwierając nowy sklep. W zalewie kolorów, logotypów, oświetlenia, elementów ruchomych nie jest łatwa stworzyć coś, co przyciągnie wzrok klienta i zapadnie mu na dłużej w pamięć. Jeżeli projektowanie witryn sklepowych zostanie potraktowane schematycznie można liczyć na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta na około 3 sekundy – badania wykazują, że jest to czas w którym analizujemy wystawę i podejmujemy decyzję o dalszym zainteresowaniu sklepem. Kilka produktów, wyświetlacz LCD, feeria jaskrawych kolorów – to wszystko już dawno się opatrzyło i wbrew pozorom zamiast zwracać uwagę nudzi i zniechęca. Jeśli projektowanie witryn sklepowych potraktujemy jak prawdziwie twórcze działanie możemy liczyć na coś więcej, niż te statystyczne 3 sekundy.

Jak zabrać się za projektowanie witryn sklepowych?

Można zrobić to na własną rękę, ale trzeba zdać sobie sprawę, że pomysł i mniejsze lub większe zdolności plastyczne to znacznie za mało żeby ogarnąć projekt kompleksowo. Trudno samemu dobrać i znaleźć potrzebne elementy, a jeszcze trudniej połączyć je w efektowną całość. Projektowanie witryn sklepowych to zdecydowanie temat dla profesjonalistów. Firmą z doświadczeniem i mogącą poszczycić się ciekawymi realizacjami jest windowstories.com.pl. W swoim portfolio posiada różnego rodzaju wystawy ekskluzywnych sklepów z różnych branż – na przykład odzieży sportowej, słodyczy, elektroniki użytkowej, a także designerskich butików. Windowstories.pl zgodnie ze swoją nazwą tworzy nie tylko dekorację, ale pewnego rodzaju narrację, która skutecznie zachęci klienta do zainteresowania asortymentem sklepu.

Projektowanie witryn sklepowych krok po kroku

Sam pomysł projektu musi powstać we współpracy – właściciela sklepu i zespołu firmy projektowej, który niezależnie od tego czy będzie realizować przygotowany pomysł czy zaproponuje własne rozwiązanie musi również skonsultować się z wykonawcami poszczególnych elementów. Projektowanie witryn sklepowych można porównać do produkcji filmu lub teatralnego spektaklu. Pomysł na wystawę to rodzaj scenariusza, potem dochodzi scenografia w której bardzo ważną rolę pełnią nie tylko same przedmioty, ale światło, kolory i kształty. Jeżeli uda się opowiedzieć ciekawą i inspirującą historię zachęcimy klienta do wizyty we wnętrzu, gdzie będzie spodziewać się kontynuacji i rozwinięcia tego, co zobaczył w witrynie. Projektowanie witryn sklepowych może i powinno być dziełem sztuki, które w zalewie informacyjnego szumu zadziała skutecznie.