Moda na jednoślady rośnie lawinowo. Wystarczy kilka promieni słońca by ulice i drogi rowerowe w całej Polsce wypełniły się zadowolonymi rowerzystami. To świetny sposób na spędzanie wolnego czasu i utrzymywanie dobrej kondycji fizycznej. Niektórym z nas ciężko rozstać się z ukochanym rowerem także w trakcie urlopu. Przemierzanie wielokilometrowych tras staje się o wiele przyjemniejsze, gdy korzystamy z roweru elektrycznego. Jak zrobić go samodzielnie? Polecamy zestaw elektryczny do roweru ZibiBike.

Rowery ze wspomaganiem elektrycznym na górskich drogach

Przerobienie roweru na elektryczny z gotowym zestawem ZibiBike to doskonała okazja, by spędzić wymarzony urlop na szlaku rowerowym w Beskidach, Tatrach czy Bieszczadach. To proste – w domowych warunkach możemy dokonać konwersji roweru na elektryczny. W przypadku zestawu ZibiBike chodzi o zamontowanie silnika w piaście koła (dla jazdy górskiej najlepiej tylnego), następnie zamontowanie baterii i połączeniu tych dwóch podzespołów za pomocą dwóch przewodów. Przeróbka roweru na elektryczny to robota na jedno przedpołudnie, a korzyści jakie wynikają z jazdy wspomaganej rowerem są olbrzymie!

Napęd elektryczny do roweru na tylne koło to szansa na łatwiejsze pokonywanie wzniesień. Dzięki takiemu rozwiązaniu z górskich wycieczek mogą skorzystać także osoby, które nie są profesjonalistami i nie mają ponadprzeciętnej tężyzny fizycznej. Czy warto przerobić rower na elektryczny? Zdecydowanie tak – nabieranie prędkości i pokonywanie przeszkód terenowych jest o wiele prostsze i urlop w górskim krajobrazie nie wydaje się mordęgą, tylko przyjemną przejażdżką. Silnik o mocy 250W skutecznie wspomaga jazdę, a w pełni naładowana bateria, w zależności od wybranego modelu i pojemności, pozwala na przejechanie od 60 do nawet 120 km z silnikiem elektrycznym do roweru.

Poniżej skuteczna i sprawna konwersja roweru na elektryczny dzięki zestawom ZibiBike.pl




Jak przerobić rower na elektryczny, by nadawał się do jazdy po płaskim terenie?

Jeśli wycieczki górskie to nie nasza bajka, a wciąż interesuje nas napę elektryczny do roweru, zestaw, który powinniśmy wybrać to ten z napędem na przednie koło. Taki wariant zalecany jest do jazdy po utwardzonej i płaskiej nawierzchni, czyli drogach rowerowych i ulicach. Wielu aktywnych rowerzystów korzysta właśnie z takich rozwiązań np. rekreacyjnie pokonując kilkaset kilometrów dziennie wzdłuż linii brzegowej Bałtyku lub w trakcie rowerowej pielgrzymki na Jasną Górę.

Zestaw elektryczny do roweru, do jazdy po asfalcie, nie różni się znacząco od tego, do jazdy górskiej – silnik montowany jest w przedniej piaście koła i łączony jest z baterią pojedynczym przewodem. Co ciekawe, w sklepie ZibiBike możemy kupić gotowe, zaplecione koło z silnikiem. To super wygodne, bo montaż polega tylko na wymianie całego koła i odchodzi najbardziej czasochłonna część konwersji.

Ile kosztuje przerobienie roweru na elektryczny?

Jeśli zrobiliśmy wam „smaka” na wakacyjne wojaże rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, to warto poznać szacunkowe koszta takiej przyjemności. Na podstawowy zestaw elektryczny do roweru, cena w ZibiBike zaczyna się od 2 000 zł. To taniej niż kupno nowego roweru elektrycznego, jeśli założymy, że posiadamy wcześniej dobrej klasy rower tradycyjny, który poddamy konwersji. Zestawy są niezawodne i mało problematyczne, naładowanie baterii to niespełna 4 godziny, także w aspekcie nowych wyzwań wakacyjnych – jak znalazł! Polecamy!